Tuesday 11 June 2013

Aktiviti menggemukkan badan di Kota Kinabalu

Yg tadi bab shopping...yg ni bab mkn pulak.....besa laaaa.....org pompuan.....kadang2 aku konpius...aku ni mai kursus ka mai melancong???apa pun entri kali ni pasai makan pulak...sebenarnya bab mkn ni kk x boleh nk menang berbanding penang...sebabnya mmg x dak benda mkn yg boleh di impikan di sini selain makanan lautnya....sbb di sabah ni bahan mentah mmg cukup murah.lobster,siput,ikan2 besar,sotong mmg murah sgt2....tp klu dh stat di masak harganya boleh mencecah hingga 3 x ganda....itu lah yg di beritahu oleh org semenanjung yg keja kt sini.apa pun pengalaman aku mkn rumpai laut yang bulat2 kecik tu amat menyentuh perutku...sebabnya kerana bendalah tu la aku dan kwn2 sekelasku telah menciritkan diri kami selama kami di kk ni....mmg cuci perut sungguh rumpai laut tu...so klu first time mkn...standby la siap2 ubat cirit...cita bab makan p cita bab cirit plak......... ok cekidautt!!!!




ada bran?????

tu la rumpai laut yg aku ckp tuh


lempeng sabah...sedap nih sbb ada kacang...

coq pisang style sabah...secucuk 50 sen pisang muda yg di salut dengan gula perang...sedap jugak...


tu dia k-pah.....x sangka pulak keesokanya dia yg mencirit dulu...

kulit aku licin x?ada jerawat x?


ni nama dia ikan piranha...eh x lah...aku pun x tau....

u olllsss rasa dh berapa lama udang ni terbaring kt sini...ya lah bayang kan harga rm 200....masa aku snap ni masa jam 11.00 mlm....korang rasa dia buang ke atau jual balik??

ni sekoq rm200....sbb dh masak...klu mentah murah gilak

yg ni dlm flight.....dpt skali sbb guna waran kerajaan....

dpt kt ank aku ni dh lama habih




aku x suggest kt u ollssss utk mkn kt pasar filipin tu..sbb kt situ kotor....klu tgk ikan2 tu dok lama kt situ..bygkan habuk2 dan debu2 yg melekat pada ikan2 tu...mmg la ikan2 tu akan dibakar sebaik saja kita order..tp sanggup kah?better cari yg mentah dan suruh dia masak...apa pun klu nk try no problem silakan...tp siapkan ubat2 yeee.....

No comments:

Post a Comment