Thursday 28 March 2013

TAMAN ANGGUR PERLIS


Lamanya aku tak apdet....mesti angpa semua rindu kt aku nooo....untuk pengetahuan angpa, aku jarang berjalan buat masa skang...ya la..sejak hero aku tu sekolah, kalau boleh kami x mau ganggu persekolahan dia....jdnya kami pon jln2 dekat2 sini saja.....jd di sebabkan x jln2 mana,x dak entri la jawabnya...takkan nk masuk entri resepi kot...jadi blog masakan la plak.....nk di jadikan cerita,aku di jemput pi satu kenduri kawin student aku kt gurun...so pakai comey dh la ni...nk pi kenduri la katakan...alih2 lg 5 km nk sampai aku tergerak hati nk belek kad kenduri dia...rupa2nya kenuri dia bulan depan nuuuu.....nasib baik chechk dulu...klu x malu kt org ja mai umah org mintak nasik kenuri hihihih....so terus la aku lajak mai perlis....("amboi jauhnya lajak dari gurun terlajak ke perlis".. kata laki ku perli)....tetapi walaupun jln dkt2 sini jugak, x bermakna tak dak entri...tu la yg aku nk bw angpa ke satu lagi tempat di area utara ni iaitu TAMAN ANGGUR PERLIS....cekidaut!!!

Spesis anggur yang terdapat di sini...klu di pegang memang anggur ni rasa rangup dan byk jus...untuk makluman klu angpa suka jenis manis amik la yg warna hitam...klu suka masam2 skit amik yang hijau...yg mcm kt atas tu merah...

dekat hero aku ni aku dh pesan awai2...jgn petik anggur...mai sini mmg x leh petik nooo....klu geram pun kena tgk jaaaa.....klu nk buleh beli kt gerai yg di sedia untuk juai anggur ni...tp klu nk beli kena mai awai la...cam aku x sempat nk beli sbb mai lewat dlm 4 ptg gitu....sbb depa petik x byk..mungkin sbb nk jaga kerangupanya kot....tgk la kt tgn dia tu...keta menan dia tu x blh nk tinggai...klu tidok pun dia bw....mmg cam tu la ank lelaki kot...

posing galak...tu pun sbb x ramai org leh la aku posing cam tu....masa aku pi ni x ramai org...x tau la kot2 cuti sekolah ni ramai org kot....tp syok la lepak kt sini....kawasanya tenang dan berangin...dlm tmpt ni ada tasik tau...aku di maklumkan oleh org tiket tu yg tmpt ni selalu org mai shooting tv...


angpa x geram ka tgk anggur ni?x sangka kt malaysia pun anggur buleh subur....rupa2nya mmg anggur perlukan kaw yg kurang air dan panas yg tinggi...so perlis mmg tempat yg sesuai la untuk tanam anggur nih!!dasat betoi org perlis....layan anggur lg....klu nk mai ke tmpt ni sepanjang jln sblm sampai angpa bleh tgk ada beberapa rumah yg tanam pokok anggur di laman....hidup berbuah lak tu...

tempat ni x la luas mcm di ladung anggur beris, sik tu....tp aku di maklumkan yg ladang ni di buka lebih awai dari yg di beris....
ladang anggur ni dibuka setiap hari termasuk cuti umum...tutup hari isnin....di buka dari pukul 9.00 pg - 5.00 ptg...berdekatan dgn tman ular perlis....mmg klu nk harapkan signboard sampai ke sudah x jumpa la...sbb mmg tak dak signboard....klu nk cari kena cari taman ulaq dan pusat perkembangan harumanis fama...ladang ni dekat2 area tu....nama tmpt ni bukit ayer...di cadangkan angpa pi dlm bulan mac-jun sbb time ni harumanis pun tgh berbuah...aik apa kena-mengena dgn harumanis pulak ni....sbbnya mai ladang anggur -beli anggur..mai ladang harumanis-beli harumanis....2 dalm 1 trip...

6 comments:

  1. mana lagi best ngn pedu pny?

    ReplyDelete
  2. klu kt beris lg best la sbb ada cafe....

    ReplyDelete
  3. punya la ghairah anggur tu hg buleh kata plastik???

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. boleh tapi buat masa ni buah x dak lagi...klu nk jugak boleh pergi ke beris,sik.

      Delete