Wednesday 26 December 2012

MENYELAM SAMBIL MINUM AIR

Hangpa semua rindu x kt aku? aku pun rindu sama kalian..kali ni aku nk bawa ke daerah sepang.apa aku buat kt sana?shhhhhh....jgn tanya...layan jaaaa...

mkn2 di Restoran Terapung H.M Sri bagan, bagan lalang sepang gold coast.restoran di tepi laut ini menyajikan makanan seafood dengan harga berpatutan.di buka dari 6.00ptg hingga 1.00 pg,kunjungan anda ke sini pasti tidak menghampakan.tgk la...siap hidang kerepek dgn air kosong lagi sblm order sampai...free tau.

 air yg di order...air kosong tu ank aku punya...dia yg nk air kosong bila order...tp bila dh sampai dia minum air lain....sbb air kosong x ada rasa.....cam...

 pepahat yg aku pilih ni aku suruh buat masak bercili...pedas ooo....tp pepahat ni sedap.ni 1st time aku mkn pepahat.tp yg x syoknya kdg2 tergigit kulit siput ni yg pecah dan bercampur dlm kuah tu....rasa mcm gigit kaca plak...

 sayur cendawan.sedap cendawan ni....sbb x pedas...boleh meratah

 ketam sekoq ni aku soh masak sweet sour...ketam ni byk isi but kuah nya agak x menarik.

 ni pulak x payah la aku kenalkan....tp kerangnya mmg besar2...tp x muak...ok la...sambal nya sedap...rugi amik sikit.fav ank aku nih....aku sempat mkn sekoq ja...tu pun berebut dgn dia....pak dia lg la...x sempat nk rasa...tu la sapa soh mkn lmbt....

 ni pun aku nyesal sbb amik sikit....5 ekor udang kertas besar ni mmg gojes....sambal biasa je,...tp tepung and udang tu yg sedap...goreng x kering sgt...disebabkan kulit mcm kertas so boleh kunyah isi dgn tepung skali...berbanding klu mkn udang dgn kulit keras...tepungya kdg2 x boleh nk makan sekali dgn isi...apa yg aku merepek ni???tepung...isi...kulit...

 pemandangan di restoran....ini yg menyebabkan tmpt ni unik...sambil mkn leh tgk sunset....subhanallah...teringat sunset kt pantai tg rhu langkawi...yg dekat dgn hotel four season tu....cantik kan?????
aku cadang klu nk bw family/kwn2 makan kt sini mmg ok...sebab murah..semua lauk yg aku amik td cuba hgpa teka berapa rm?? x sampai 70....sgt berbaloi..tu pun aku siap tapau nasik goreng pataya n nasik goreng u.s.a lagik....

 ni hari kedua aku jd ulaq...org mai keja ..aku lak mai jln2...klu sapa yg besa sampai...mesti tau pintu apa tu....yg x tau..yg tu la pintu masuk ke SNOWALK I-CITY SHAH ALAM!!!!!!!
 tempat peti ais nih nk masuk kena bayaq noo...bukan p rempuh mcm tu ja...rm 25 adult rm 20 for children...ank aku 4 thn tu pun kena byr...nk masuk baju sejuk di sediakan..tp klu nk boot.glove..kena beli n sewa...so aku sarankan sesapa yg dh plan nk ke sini supaya bw complete kelengkapan baju terutama glove..sbb terlalulah sejuk....baru masuk 5 minit tangan dh rasa kebas...so utk bb aku ni aku bg dia pakai complete dgn glove, stoking,kasut bertutup supaya thn lama skit kt dlm tu...maklumlah rm25/org weiiii....

 layanzzzz.....

 ini budak x mau balik oooo.....mentang2 la dia steady..dia x mau keluar.....mak dia yg dh beku ni jugak kena tahan sejuk.

muka2 x tahan sejuk...

ok...tu ja kembara x rasmi aku ke sepang n shah alam...nnti aku update travel ke sabah lak....tu pun klu pengarah aku lepas....

3 comments:

  1. Try bungee jump kat sunway lagoon plak

    ReplyDelete
  2. tu la....tgh kumpul keberanian(dh bertahun kumpul tp x pi2 ponn)

    ReplyDelete
  3. bungee jump xselamat..nnt tali putuih..

    ReplyDelete